woensdag 5 november 2008

Woensdag gebakdag

Al heb ik dan ook niet zoveel zin,
toch tik ik maar wat in.

En zo werd het woensdagavond 5 november,
"I say, a day to remember"
Al smaakt Barack Obama de overwinning wel zoet,
als ie niet oppast is de VS straks bankroet.
Maar gelukig zal Nederland wel enige joint-strike-fighters gaan kopen,
waardoor de economie wel weer een beetje gaat lopen.
In onze eigen land staat Wouter Bos paraat,
en krijgt hopelijk de economie weer aan de praat.
Over praten gesproken,
Vrouwen praten graag en veel tot wel 15.000 woorden per dag,
ik ken echter een jongeman die er ook wel wat van kan.
Wijsneuzig en soms ook een beetje wijsgerig, kletst hij, het is heus waar,
rustig twee uren achter elkaar.
En toch, en toch, hij blijft een grappig joch.
Ook wel grappig en cool en vet en lekker,
was vanmorgen het getetter,
dat er gebak was voor iedereen,
je moest dan wel naar de kantine heen.
Een pensionada maar niet helemaal,
trakteerde op verse vlaai.
Dat ging er bij menigeen in als koek,
Hetgeen een gevolg heeft boven de broek,
waar vetrichels leven en vertellen:
en de ene vetkwabbel tegen de andere zegt:
het is waar het is echt,
we krijgen nieuwe buren.

Maar lekker dat het was!

8 opmerkingen:

Jouke zei

Geweldig gedicht Rolf!!

Ik neem aan dat je ermee akkoord gaat dat Ed. Han en ik je voordragen als de nieuwe stadsdichter.

Graag nog even een berichtje plaatsen met daarin een link naar een website en dan kun je op naar ding 4 en 5 (waarmee je trouwens al bezig bent geweest).

Tip: als je Netvibes hebt ingericht abonneer je dan ook op de reacties van je eigen blog, dat is erg handig.

Anoniem zei

Ik schreef al op mijn blog dat je je collega's beter leert kennen.Dat is bij jou ook zo.Ik wist niet dat je zo goed kon dichten.En denk ook wel te weten wie die kletskous is ?
Succes verder met 23 dingen.

blondie zei

Hoi Rolf,

Ik wist al dat je kon dichten, maar nog niet eerder een gedicht van je gezien, tot deze dus. Erg leuk! En het gebak was inderdaad lekker (en de nieuwe buren zijn bij mij al gearriveerd)

please to meet you zei

Onze eigen dichter is weer bezig.

Heerlijk ga zo door, krijgen we met de nieuwjaarsreceptie ook weer z'n leuke voorstelling van het afgelopen jaar waarin het weer circus was aan de pijpenstraat hi.hi.

catwoman zei

De Sinterklaasperiode zal wel een hoogtepunt in het jaar zijn voor jou of niet?
Leuk hoor...

groetjes Catwoman

Jouke zei

Weinig nieuws te beleven op je blog Rolf. Svp een tandje bij zetten want morgen gaan we 6 en 7 al vrijgeven en jij hebt 3 nog niet af (moet je toch echt even laten zien namelijk dat je een linkje op een nette manier in een bericht kan verwerken).

han voogsgeerd zei

na de woensdag gebakdag, daag ik je uit om iets maken van dinsdag, dag van de loempiaexpres
goeie verjaardag en ik hoop dat je weer snel gebruik kunt maken van het roepie roepie apparaat en internet.

salsadancegirl zei

Wat Jouke al schreef , stand-in voor Bob Boswinkel!

Knap gedaan !


Groetjes,

Salsagirl